Narrow your search

Library

KU Leuven (1179)

UCLL (691)

UGent (563)

Odisee (548)

VIVES (546)

UAntwerpen (537)

Thomas More Kempen (498)

Thomas More Mechelen (465)

KBR (440)

AP (400)

More...

Resource type

book (1134)

digital (103)

periodical (47)

dissertation (10)

audio (8)

More...

Language

Dutch (633)

English (450)

French (54)

German (23)

Undetermined (12)

More...

Year
From To Submit

2024 (1)

2023 (35)

2022 (72)

2021 (20)

2020 (15)

More...
Listing 1 - 10 of 1179 << page
of 118
>>
Sort by

Book
Van Elsene naar Gent : de geschiedenis van een hogeschool.
Authors: ---
ISBN: 9054666919 9789054666912 Year: 2002 Publisher: Roeselare Roularta

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Kwaliteitszorg : waarborg voor kwaliteit in het hoger onderwijs.
Author:
ISBN: 9090032673 Year: 1991 Publisher: Groningen COWOG

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Wiskunde voor het hoger onderwijs : basiscursus wiskunde voor humane wetenschappen
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789057182716 Year: 2013 Publisher: Brussel ASP (Academic and Scientific Publishers nv)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Nederlandse hoger onderwijs termen in het engels.
Author:
ISBN: 905464012X Year: 1994 Publisher: 's-Gravenhage NUFFIC


Book
“Learning Analytics” in het Vlaams hoger onderwijs
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789065691873 Year: 2018 Publisher: Brussel KVAB Press (Koninklijke Vlaamse Academie van België voor Wetenschappen en Kunsten)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De populariteit van Learning Analytics, dat gegevens over studenten en hun omgeving wil gebruiken om het onderwijs te verbeteren, is aan een steile opmars bezig. Dankzij de groeiende digitalisering komen er meer en meer gegevens beschikbaar van de activiteiten van studenten, docenten en studieloopbaanbegeleiders.Maar kan Learning Analytics wel de hooggespannen verwachtingen inlossen? Zal het persoonlijke feedback en begeleiding faciliteren? Zal het de drop-out verminderen en studieprestaties verhogen?Dit KVAB Standpunt legt uit wat Learning Analytics is, hoe het kan ingezet worden binnen het Vlaams Hoger Onderwijs, welke technieken en technologieën aan de basis liggen, maar ook welke uitdagingen er zijn op vlak van ethiek en privacy. Het standpunt illustreert alle aspecten met concrete voorbeelden uit binnen- en buitenland. Zestien aanbevelingen begeleiden de beleidsmakers bij de efficiënte en effectieve implementatie van Learning Analytics in het Vlaams hoger onderwijs.


Multi
Op weg naar zelfstandig leren, effecten van nascholing : effecten van het schoolverbeteringsproject : alle leerlingen bij de les! Met een perspectief op de nascholing van docenten ten behoeve van de ontwikkeling van het zelfstandig leren ...
Authors: ---
ISBN: 9001277705 Year: 1994 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Gedragingen van docenten voor de klas, opvattingen van docenten over nascholing, voorwaarden voor nascholing en de lesbeleving van de leerlingen. Praktijktheorie die beschrijft wat docenten zouden moeten doen om zelfstandig leren een meer centrale plaats in hun lessen te geven.


Book
Kwaliteitsmanagement in het hoger onderwijs : een handboek voor interne evaluaties in universiteiten en hogescholen.
Authors: --- ---
ISBN: 9051890303 Year: 1991 Publisher: Culemborg Lemma


Book
Looking back to look forward : analyses of higher education after the turn of the millennium.
Author:
ISBN: 9783934377561 Year: 2007 Publisher: Kassel University of Kassel. International centre for higher education research

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Afgestudeerden aan de small business school : verslag van de tweede onderzoeksfase.
Authors: --- ---
ISBN: 9037103537 Year: 1990 Publisher: Zoetermeer Economisch instituut voor het midden- en kleinbedrijf

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

achtergrond van het onderzoek - probleemstelling, opzet en uitvoering van het onderzoek - twee generatie afgestudeerden, positie op de arbeidsmarkt - ondernemers en hun ervaringen - eerste en tweede generatie afgestudeerden, overeenkomsten en verschillen

Learning to teach in higher education.
Author:
ISBN: 0415303443 0415303451 1134412053 0203507711 1280025964 020355289X 1134412061 Year: 2003 Publisher: London RoutledgeFalmer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 1179 << page
of 118
>>
Sort by